Konsultation | Behandlinger | Typeskema | Artikler

Håndtering af PMS ved hjælp fra Ayurveda & Yoga

Der er flere ting der kan hjælpe dig hvis du lider af PMS. Både yoga og ayurveda har nogle redskaber.

Du kan lave de følgende 2 yogaøvelser:

Græshopperen:

  1. Læg dig på maven.
  2. Lav knytnæver og placer dem på hver sin side af venusbjerget. Lad din pande eller hage hvile i gulvet.
  3. Saml dine ben og med en indånding løfter du dem op fra gulvet. Sørg for at trække vejret dybt under hele øvelsen og hold den så længe du kan.
  4. Så sænker du langsomt dine ben og løsner armene fra under dig, lægger hovedet til en af siderne imens du giver dig tid til at slappe af. Du kan gentage øvelsen nogle gange og sørg for at hvile ind imellem.

Den halve bro:

  1. Læg dig på ryggen.
  2. Bøj dine knæ og læg dine fødder i gulvet med cirka en fods bredde imellem.
  3. Tag fat i dine ankler med din håndflade på ydresiden og dine fingre på indersiden.
  4. Tag en dyb indånding og løft hofterne så højt op som muligt. Ånd ud og sænk rygsøjlen ned hvirvel for hvirvel og til halebenet.
  5. Fortsæt cirka et minut med bevægelserne og lad åndedrættet følge med.

Et godt supplement til kvinder, er også Pukka Shatavari, og Womankind te og kosttilskud.

Ayurveda

Et ældgammelt og højaktuelt koncept
til harmonisering af krop,
sind og ånd - et lykkeligt liv.